Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Expert väljer Carat

Publicerad: 9 December 2010, 11:01

En av Nordens största annonsörer, Expert väljer Carat som ny mediebyrå.


Ämnen i artikeln:

CaratExpert

I höstas inleddes mediebyråpitchen som nu är klar, enligt norska Kampanje. Därmed tappar Scream i Sverige och IUM i Norge uppdraget för Expert till Carat.

– Vi måste  anpassa oss efter folks ändrade medievanor. Därför har det varit mycket viktgit att hitta ett byrånätverk som är starkt på det digitala området, säger Experts nordiska marknadsdirektör Runar Pahr Andresen i en kommentar.

Expert har över 200 butiker i Sverige. Teknikjättens medieköp uppgick till  123 miljoner bruttokronor 2009, enligt Sifo Reklammätningar.

 Amanda Koutra, vd för Carat i Sverige:

–   Vi är mycket glada för förtroendet men har inga fler kommentarer.

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

CaratExpert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.