Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Exportrådet in i huvudet på entreprenörerna

Publicerad: 3 november 2008, 10:28

Abby Norm har tagit fram en ny kommunikationsplattform och ett nytt reklamkoncept för den nyvunna kunden Exportrådet. Nu kommer det första resultatet av samarbetet.


truefalse

Ny kampanj för Exportrådet.

Exportrådet valde i våras Abby Norm som ny byrå. Nu kommer det första smakprovet på deras sam-arbete.
En ny kommunikationsplattform och reklamkoncept har tagits fram för att stärka Exportrådets erbjudande hos mindre företag som funderar på att växa genom utlandsetablering.
– De här företagen är ofta entreprenöriellt drivna och har låg kännedom och kunskap om Exportrådet och våra tjänster. Detta ska vi nu ändra på, säger Helena Olsson, director corporate communications på Exportrådet.

Abby Norm är av uppfattningen att Exportrådets nya målgrupp vill ha en snabbfotad partner som förstår problematiken och utmaningarna med att etablera sig utomlands.
– Vi har därför tagit fram en ny kommunikationsplattform för att förflytta Export-rådet från att vara en informatör till att bli en inspiratör och möjliggörare av nya affärer. Den första kampanjen är en försiktig start. Under 2009 kommer konceptet att bli synligt fullt ut, säger And-reas Morne, kundansvarig på Abby Norm.
Med det nya reklamkonceptet vill man placera sig i entreprenörens skor och ta fasta på alla de funderingar som ett företag på en ny marknad kan ha.

– Ett företag som anlitar Exportrådet får mer än bara plastmappar. Man pekar inte bara på dörren och säger ”där är den”. Man hjälper handgripligen företag att komma innanför dörren, med förhandlingar och möten, säger Petrus Dahlin, ad på Abby Norm och fortsätter:
– Det är unikt och en tydlig kommunicerbar skillnad. Jag tror att det kommer att at-trahera många entreprenörer som tidigare har varit tveksamma till marknader bortom brofästet i Limhamn.

Linus Fremin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.