Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Expressen slår ihop annons och marknad

Publicerad: 8 november 2007, 12:21

Expressens annonsdirektör, Thomas Minnhagen, avgick i fredags. Hans tjänst tas nu över av Expressen vice vd Torbjörn Wittström, som också tar över som marknadschef.


- Thomas Minnhagen slutade på egen begäran och vad han ska göra i framtiden får du ta direkt med honom, säger Torbjörn Wittström, vice vd på Expressen, som nu tar över som annonsdirektör.Tidigare i år slutade även Expressens marknadschef Erik Frankendal, en tjänst som Torbjörn Wittström också nu tagit över. Det innebär att en person nu ansvarar för tre personers jobb, vilket kan ses som ytterligare en kraftig sparåtgärd på Expressen.- Visst. Jag tog över delar av Eriks jobb redan tidigare, som hela evenemangsbiten och även expressen.se som jag fortfarande ansvarar för. Nu har jag tagit över resten också, säger Torbjörn Wittström.- Helt ensam är jag inte. Vi behåller vårt marknadsråd som består av Bengt Ottosson, Torbjörn Larsson, Otto Sjöberg och där jag även själv sitter med.Ni har fortfarande inte valt en ny reklambyrå efter SJW&E. Ska ni fortsätta vara byrålösa?- Vi jobbar idag med en liten reklambyrå, Paganini Ventil, för en del kampanjer. Men att välja en ny strategisk reklambyrå för Expressen är inte aktuellt just nu, säger Torbjörn Wittström.

Pia Grahn

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.