Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

F&B bäst bland svenska LIAA-finalister

Publicerad: 8 november 2007, 12:21

Nomineringarna årets London International Advertising Awards har släppts och flest bidrag har Storbritannien och Tyskland. Men även Sverige ligger bra till med hela 19 nomineringar i flera kategorier.


I kategorin interactive media finns sex olika svenska byråer. Moonwalk Sthlm har tre nomineringar, en för Get Some Real, och två för H&M. Springtime har två, båda för Absolut. Två har också Xnet.se, en för Folkoperan med Lowe Brindfors, den andra för Pause med Åkestam.Holst.De övriga i interactive har en nominering var; The Bearded Lady för "Latteschool", Forsman & Bodenfors för Göteborgs-Posten och Grey Momentum för Electrolux.I printkategorin finns två svenska finalister.Grey Momentum har en med Electrolux och Forsman & Bodenfors med Volvo Cross Country. I förpackningsdesign finns en svensk nominering, för The Bearded Lady för "Beer Buddy".Också i filmklassen finns flera svenska nomineringar. Forsman & Bodenfors har två, en med Ikeafilmen "Nice & Tidy" och den andra med Kalles Kaviarfilmen "Early Morning". Båda belöndes även i cannes Lions i somras.Två har också Stenström & Co med Audifilmen "Barnvagn" och Canal Digitalfilmen "On Fire".ANR.BBDO har en filmnominering med Fristadsfilmen "The Car". Det har även McCann Malmö med sin filmnominering för GB Glace-kampanjen, med filmerna "Klassfoto" och "Wrestling".

Pia Grahn

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.