Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

F&B släpper verktyg för att bredda representation i arbetsgrupper

Publicerad: 10 Maj 2019, 07:24

Det digitala verktyget Grow Your Circle ska hjälpa byråer att hitta produktionspartners med en annan bakgrund än de som vanligtvis används.


Ämnen i artikeln:

Forsman & Bodenfors

Förra året ville en kund att Forsman & Bodenfors New York-kontor skulle sätta ihop ett kvinnligt produktionsteam för ett projekt om kvinnliga entrepenörer. De misslyckades och insåg att de hade ett problem. Och ett problem kräver en lösning.

Så den techtunga byrån tog fram verktyget Grow Your Circle.

– Vi insåg att vi med vår köpkraft som ett stort byrånätverk har ett stort ansvar när det kommer till vilka produktionspartners vi jobbar med. Det har inte funnits något verktyg som kan hjälpa oss hitta den kompetens och bakgrund vi vill ha, även om vi vet att den finns därute, säger Madison Wharton, produktionsledare på F&B New York till AdWeek.

Genom verktyget, i nuläget tillgängligt för byråer på den amerikanska marknaden, kan byråerna inte bara bredda könsbalansen utan även få in kompetens med HBTQ-bakgrund eller någon som lever med en funktionsnedsättning samt söka på exempelvis produktionsbolag ägda av kvinnor.

– Vi vill fortsätta utveckla verktyget och förhoppningsvis släppa det utanför USA. Just nu jobbar vi för att sätta ihop en styrelse som kan hjälpa oss förbättra det, säger Madison Wharton.

Projektet har kostat Forsman & Bodenfors cirka 500 000 dollar. Läs mer om projektet här.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Forsman & Bodenfors

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.