Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag17.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Facebookannonsering – hur gör man?

Publicerad: 10 December 2018, 13:18

Podden Digital marknadsföring i spenaten med Jakob Rydberg och Jakob Mjöbring tar denna vecka upp annonsering på Facebook och pratar genom det steg för steg. Vad ska man tänka på och vad finns det för gömda fällor på vägen som du ska försöka undvika?


Ämnen i artikeln:

Digital marknadsföring i spenaten

– Det är väldigt lätt att göra en annons på Facebook idag, men det är inte lika lätt att träffa rätt, säger Jakob Mjöbring. Du kan ju lägga femtio kronor och trycka "sponsra" på ditt inlägg, men tyvärr blir det sällan bra. Facebook är inte jättebra på att hitta rätt målgrupp åt dig med den femtiolappen.

Båda värdarna Jakob Rydberg och Jakob Mjöbring annonserar kontinuerligt åt ett antal både stora och små kunder, såväl nationella som internationella, och har mängder av erfarenheter som de försöker dela med sig av genom att följa Facebooks verktyg Ads Manager steg för steg mot en färdig annons. De båda värdarna har dessutom lite olika ingångar i ämnet annonsering eftersom de arbetar på en contentbyrå respektive en PR-byrå.

I podden tar det också upp de senaste nyheterna för företagssidor i LinkedIn samt pratar om att YouTube har tagit bort möjligheten att välja bort rekommenderade videos och vad det innebär för oss som vill bädda in videor på vår webbplats.

Lyssna på Acast här!
Lyssna i iTunes här!

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.