Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

"Facebooks undermåliga pr-arbete runt kriserna. Hårresande uselt och dumt"

Publicerad: 25 december 2018, 08:50

Sebastian Smedberg, Therese Bohlin, Deeped Strandh och Christina Knight.

House of Radons Sebastian Smedberg, Therese Bohlin från Prime, Deeped Strandh från JMWGolin och Christina Knight på The Amazing Society summerar 2018.


Sebastian Smedberg, creative director House of Radon
Årets mest samtida:
Greta Thunberg
Årets ängsligaste:
Kudden som Mark Zuckerberg satt på när han frågades ut av kongressen.
Årets upplevelse:
Tekopparna på Gröna Lund tillsammans med min treåriga dotter.
Årets klyscha:
Jag är beredd att ta ansvar för Sverige.
Årets story:
Skandalen kring Facebook och Cambridge Analytica.
Årets reklam:
Nike "Dream Crazy".
Årets dumhet:
Att USA drog sig ur Parisavtalet.
Årets drama:
Sara Danius lämnar Akademien.
Nästa år lovar jag:
Att ni får se mer av House of Radon.
Det ska jag göra i jul:
Kramas.

Therese Bohlin, vd Prime

Årets ängsligaste:
Valet 2018
Årets upplevelse:
Yalitza Aparicio
Årets klyscha:
Putin blev återvald
Årets story:
Khashoggi
Årets reklam:
Nikes Kaepernick
Årets dumhet:
Horace
Årets drama:
Gräns
Nästa år lovar jag:
Att fortsätta sprida Gretas budskap.
Det ska jag göra i jul:
Vara på stranden med mina barn och äntligen läsa Homo Deus.

Deeped Strandh, senior planner JMW Golin

Årets mest samtida:
Oatlys kampanj om att de inte har en byrå som de gjort tillsammans med F&B
Årets ängsligaste:
Postnords reklamfilm med tomten. Kan också gå under årets minst trovärdiga. Bubblare: alla partiers valkampanjer.
Årets upplevelse:
Sommarens värme och hur alla kommunikatörer togs på sängen av det.
Årets klyscha:
"Black Friday är förfärligt"
Årets story:
Killen som via Twitter fick chansen att spela Fortnite med Ninja
Årets reklam:
Nikes Kopernick-film. Och att de fortsatte genom att ge råd till de som var arga i att bränna deras kläder på ett säkert sätt.
Årets dumhet:
Skärmtidsdebatten och alla varumärken som hänger på. Bubblare: Facebooks undermåliga pr-arbete runt kriserna. Hårresande uselt och dumt.
Årets drama:
Svenska Akademien och hur knytblusen plötsligt blev ett statement.
Nästa år lovar jag:
Blogga mer. Använda mer skärmtid.
Det ska jag göra i jul:
Absolut ingenting. Och berätta om det på Facebook Stories.

Christina Knight, creative director, The Amazing Society

Årets mest samtida:
Samtyckeslagen:
Årets ängsligaste:
Horace Engdahl
Årets upplevelse:
Att släppa min andra bok "Not Buying It"
Årets klyscha:
Samtliga valaffischer i svenska valet 2018
Årets story:
Cambridge Analytica
Årets reklam:
'Det Nya Bokstaveringsalfabetet', såklart! Och 'It's a Tide Ad', NIKEs 'Nothing Beats a Londoner' och fortsatt IKEA:s 'Där livet händer'
Årets dumhet: Trump. Varje år.
Årets drama: Svenska Akademins fall
Nästa år lovar jag: Leva ännu mer hållbart
Det ska jag göra i jul: Hålla god min när jag äter årets 'Christmas Pudding' (för att glädja min far)

<!-- p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; line-height: 15.0px; font: 13.0px Helvetica; color: #222222; -webkit-text-stroke: #222222; background-color: #ffffff} span.s1 {font-kerning: none} -->

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.