Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Fallon släpper ballonger i Buenos Aires

Publicerad: 14 maj 2008, 09:02

De senaste åren har Fallon blivit kända för sina storskaliga kreativa idéer. De har släppt bollar i San Fransisco, färg över Glasgow, Play Doh kaniner över New York och fyllt Miami med skum.  Nu har de tillsammans med teleoperatören Orange släppt ballonger över Buenos Aires.


Bild från filmen.

Kampanjen skapades i samband med att företaget lanserar sina nya ”Animal” betalkort där de olika lösningarna namngivits efter olika djur. Brittiska mediesajten Brand Republic rapporterar att kampanjen har en budget på sex miljoner pund. Filmen utspelar sig på en tågstation i Buenos Aires. Två tåg kommer in till den solbelysta plattformen, där väntande pendlare flockas.

När dörrarna öppnas frigörs tusentals ballonger, alla formade som olika djur. De förtjusta pendlarna väljer ut sina favoriter medan de leker med ballongerna som sprids för vinden.

Som soundtrack används det kanadensiska indiebandet Born Ruffians låt ”Hummingbird”. Filmen släpps på måndag och kampanjen kommer att gå i tv, print, ute och på nätet från och med den 19 maj.

– Vi ville ge Animals en ny fräsch känsla - en ny energi, för att visa att något nytt är på gång hos Orange, sa Tony McTear, cd på Fallon, i ett pressmeddelande.

Om något nytt verkligen är på gång på Fallon är en annan fråga.

Rebecca Martin
rebecca.martin@resume.se

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.