Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Färdiga för pension

Publicerad: 1 oktober 2009, 09:22

Dialect pensionerar Jonny och Filip. Företaget vänder sig nu till en bredare målgrupp och behöver ny reklam. Fyra byråer slåss om uppdraget värt 2 miljoner kronor.


Ämnen i artikeln:

Abby NormDialect

Filip och Jonny har gjort sin sista reklamfilm för Dialect.

Dialect gör all reklam utom film internt. Konceptet med Jonny och Filip har tagits fram av nuvarande byrån Abby Norm. Men nu ska det bytas ut.
– Tidigare hade vi i princip en 100 procent manlig målgrupp. Nu har vår förändring mot kontorskunder gått snabbare än väntat och vi måste lyfta fram andra aspekter i vår reklam. Tidigare har vi pratat om vad som inte fungerar, nu ska vi ta upp det som fungerer, säger Caroline Antonsson, marknadschef på Dialect.

Dialect har nu bjudit in fyra reklambyråer i en pitch för att ta fram ett nytt filmkoncept. Även ett produktionsbolag och en filmproducent är inkopplad. Abby Norm är med och tävlar om uppdraget, men vilka de andra byråerna är vill inte Caroline Antonsson avslöja.

I början av november ska valet vara klart och i februari ska de första nya filmerna börja visas. Uppdraget gäller mellan fyra och åtta filmer under 2010 och är värt 2 miljoner kronor.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

Abby NormDialect

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.