Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag31.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Färjan-Håkan rostade Mat-Tina

Publicerad: 8 September 2009, 09:11

Jubel på Kanal5 i dag. Störst i målgruppen 15-44 under hela måndagskvällen. Och 480 000 såg Roast på Berns och Färjan-Håkan var större än Mat-Tina i kanalens rating.


Ämnen i artikeln:

Tina NordströmFärjanTV4Kanal 5Lars Beckung

Färjan-Håkan hade premiär för tredje säsongen igår i Kanal 5. Samtidigt gjorde Tina Nordström sitt första program som programledare för Cookalong i TV4. Foto: Kanal 5/TV4. Bilden är ett montage

Lars Beckung – glad idag.

Lars Beckung kan andas ut. Kanal5 befäste sin ställning i målgruppen 15-44 under måndagen. 17,6 procent i tittarandelar under hela dagen.

Det var två premiärer i primetime-sloten hos Kanal5: tredje gången gillt för Färjan och premiär för den på förhand omdiskuterade Roast på Berns.

Färjan 3 matchades mot TV4;s  premiär på "Tinas Cookalong”

Lars Beckung sammanfattar utfallet till egen fördel:

- Roast sågs av 480 000 personer, med en rating på 8 procent.
   - CSI NY satte säsongsrekord sågs av 601 000 med en rating på 7,7 procent.
   - Färjan 3 sågs av 416 000 – visserligen lägre än Mat-Tina i åldern 3+ – men större rating; 7,1 procent av Kanal5:s möjliga publik.

– En stabil start. Det känns skönt att Håkan kunde slå Mat-Tina med tanke på allt förhandssnack. Nu ska vår US Wipeout klå Idol i morgon också.

Vad var du mest orolig för inför premiären?
–Färjan 3 handlar ju mycket om att skapa en fördjupning som folk gillar, att hitta nya karaktärer.
– När det gäller Roasten var vi ganska trygga. Vi visste att programmen höll väldigt hög klass eftersom de spelade in redan i våras. All eloge till Schyffert och gänget som producerat.

TV4:s målsättning med Tinas Cookalong var att bli störst i målgruppen 12-59 år. Programmet fick bara stryk av Rapport. Totalt lockade Tina 862 000, av dem var 477 000 i målgruppen 12-59 och därmed nådde programmet TV4:s mål.

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.