Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Fem mediebyråer tävlar om SAS

Publicerad: 8 november 2007, 12:21

SAS har samarbetet med Mediaedge CIA sedan 1994, men nu kan samarbetet komma att avlutas när nu SAS gått ut i en mediebyråpitch.


- Vi har bjudit in fem mediebyrånätverk till pitchen; OMD, Mediaedge CIA, Mindshare, Carat och MediaCom, säger Jens Willumsen, marknadsdirektör på SAS. Den här veckan ska de som vill vara med i den internationella picthen höra av sig och under oktober går man vidare i processen, där varje deltagande mediebyrå kommer att få göra en presentation samt lösa en uppgift. Från den 1 januari 2003 ska det nya avtalet börja gälla. - Vad vi letar efter är en mediebyrå som har ett starkt nätverk framför allt i Norden men även internationellt och som kan hantera allt från strategi, mediainköp till hela analysbiten, säger Jens Willumsen. För Mediaedge CIA, som samarbetat med SAS sedan 1994, innebär en eventuell förlust av uppdraget ett stort ekonomiskt tapp.- Visst, det handlar om tresiffriga miljonbelopp, konstaterar Jens Willumsen.På reklambyråsidan samarbetar SAS idag med Lowe Brindfors som internationell partner.

Pia Grahn

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.