Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

FHM gör succé i Norge

Publicerad: 8 september 2010, 06:24

Bonniers grabbtidning FHM är en norsk framgångssaga. Och nu lyfter tidningen ut sexannonserna.


Grabbtidningar världen över tvingas antingen styra om innehållet eller se sina upplagor rasa. Ett undantag är Norge. Där säljer det lite lättklädda bättre än någonsin. När de senaste upplagesiffrorna presenterades var Bonnier Medias FHM en av vinnarna.

Nu känner sig tidningen så trygg at man vågar lyfta ut alla sexrelaterade sms-annonser.

– Vi har under en tid förstått att de här annonserna varken var önskade av läsarna eller de andra annonsörerna, säger Martin Thronsen, chefredaktör på FHM till Kampanje.

Konkurrenten Vi Menn, som ges ut av Hjemmet Mortensen, stoppade all sexannonsering 2007.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.