Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Film marknadsför Metros bilannonser

Publicerad: 8 november 2007, 12:21

Metro fortsätter marknadsföra sina olika delar i tidningen. Första filmen handlar om motorannonseringen. Att tidpunkten har något att göra med lanseringen av andra gratistidningar förnekas. Se filmen i Resumés filmrum.


- Filmen är i ett led där vi fortsätter fokusera på de olika delarna i tidningen, vi har växlat från varumärkesreklam till utbudsreklam. Målgruppen är både läsare för att visa att de kan annonsera liksom köparsidan, säger Johan Ramel, marknadschef för Metro.Filmen är gjord av Abby Norm, börjar sändas i kväll på TV3, ZTV och TV8 och rullar under två veckor.Filmen är en parodi på Volkswagens film med en bil i ett träd.- Fast i vår film trillar inte bilen ner.Vår är en nollbudgetvariant av deras, säger Anders Knutsson, projektleare och vd på Abby Norm.Senare kommer fler filmer som ännu inte är klara.- Vi är ju inte kända som de flottaste reklamköparna men nu satsar vi på tv eftersom utvecklingen på bilagorna vi marknadsfört varit dramatisk vågar jag hävda, säger Johan Ramel.Kommer kampanjen nu eftersom flera andra gratistidningar är på gång?- Nej det skulle jag inte vilja påstå, säger Ramel.Arbetsgruppen på Abby Norm var Erik Höglund och Anders Knutsson, projektledare, Emil Frid, ad, Catarina Drugge, copy, Lotta Wretblad, produktionledare. Produktionsbolag var Feber och regissör Camilio Altera.Se filmen i Filmrummet - klicka här

Maria Lindholm

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.