Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Filmerna som ska sälja Skånskan

Publicerad: 30 januari 2009, 14:36

Nu kommer de första reklamfilmerna från Skånska Dagbladets nya reklambyrå Navigator.
Kampanjen kommer att innefatta tv-reklam


Filmerna som ska sälja Skånskan

På måndag är det premiär för kampanjen som ska marknadsföra ”nya” Skånska Dagbladet. Fokus är att lansera tidningen som bäst på lokala nyheter.

– Jag tror det blir viktigare för alla läsargrupper att läsa om sådant som berör och ligger nära en själv, säger Richard Kling, Skånska Dagbladets vd. Givetvis ska vi fortsätta att rapportera om riks- och världsnyheter, men det viktiga för oss är det som är viktigt lokalt.

Uppdragsgivare: Skånska Dagbladet
Arbetsgrupp på Navigator: Projektledare Johan Larsson, ad Victoria Schönström, copy Niclas Bergenbladh, Produktionsledare Frida Löfgren, ad-ass Christoffer Andersson.
Filmbolag: Barbro Filmproduktion, regissör Tobias Ahlstedt, producent Cilla Öwall.
Radioproduktion: Ljudateljén, producent Andy Lundgren

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.