Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Filmpremiär för Polarn O. Pyret

Publicerad: 11 september 2008, 07:47

Barnmärket Polarn O. Pyret satsar på att visa upp detaljerna som gör skillnad i sin nya kampanj signerad Futurniture.


Annons i den senaste kampanjen.

Futurniture har jobbat med klädmärket Polarn O. Pyret i sex år. Sedan ett halvår tillbaka är det en ny projektgrupp som har hand om kontot.  
– Vi har jobbat så pass länge med Polarn O. Pyret och alla kände att det behövdes lite nytt blod. Vi har en god relation med kunden, men trots det ska man göra allt för att undvika slentrian, säger Anna Ander, copy på Futurniture.

Nu kommer den nya projektgruppens första kampanj. Den är en utveckling av byråns tidigare koncept.
– Polarn O. Pyret har alltid haft en väldigt stark grafisk profil med de vita ytorna och en stor logga. De har stått ut ganska mycket från sina konkurrenter.
– Men vi ville tillföra något och det var deras specialkompetens. Vi ville lyfta fram detaljerna som gör skillnad i varje enhet, säger Anna Ander.

I bilderna är det funktioner som vattentäthet och vindskydd som lyfts fram. Det man vill kommunicera är att Polarn O. Pyret gör kläder som utgår från barnets bästa. Kläder som är gjorda med gott hantverk och stort kunnande.
– Våra kläder utgår från att barnen inte ska begränsas och att leken ska stå i centrum. Det är därför våra kläder även är unisex, då vi inte tycker könet ska styra utan användbarheten, säger Polarn O- Pyrets marknadschef Mona El Zein-Modén.

Kampanjen kommer i Sverige att gå i tv och i print i tidningar som Mama. Men kampanjkonceptet kommer att användas på företagets alla tolv marknader.
– Nu har vi kommit förbi etableringsfasen på dessa marknader och det känns nu mer relevant att bygga varumärket på andra saker och förtydliga det som är bra med våra kläder.

Då Polarn O. Pyrets kläder är till för barn mellan 0 -11 år försöker man med denna kampanj locka till sig en ny målgrupp.
– Vi som gör barnkläder måste hela tiden fylla på vår kundbas med nya föräldrar. Vi har därför riktat in oss på 80-talistföräldrar. Vi har försökt kartlägga vad de har för likheter och fokusera på det i kampanjen, säger Mona El Zein-Modén.

Arbetsgrupp Polarn O. Pyret

Byrå: Futurniture
Uppdragsgivare: Mona El Zein- Modén
Arbetsgrupp: Lena Björnsdotter Hjälmrud projektledare, Maria Lindroos ad, Anna Ander copy, Peter Målqvist produktionsledare, Daniel Stormdal och Jon Karlsson webb och Karolina Henke fotograf.
Produktionsbolag reklamfilm: Callboy: Nils Ljunggren regissör
Medieköp 2007: 8,5 mkr brutto

Linus Fremin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.