Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 8 november 2007, 12:21
På måndag kör Nike igång en stor europeisk kampanj i print, utomhus och butik på temat "Find Yourself". Kampanjen är riktad till kvinnor och är framtagen av Wieden + Kennedy i Amsterdam.
- Den här kampanjen bygger vidare på Nikes satsning på aktiva kvinnor och sport och ska lyfta fram Nikes produkter och skor för olika tillfällen. Vi hoppas att kampanjen ska inspirera kvinnor att satsa på sin egen individuella träningsstil, säger Gemma Requesens, projektledare på W+K Amsterdam."Find Yourself" består av annonser som visar olika personligheter som tränar på gym. De olika personligheterna är bland annat "Competitor", "Diva", "Yoganista", "Action Hero" och "Gymaholic".Enligt copywriter Linda Knight ska kampanjen visa på att det knappast finns någon som tränar på samma sätt. Istället ska den visa att vi alla är olika och att vi också tränar på olika sätt.Kampanjen fotograferades i Paris, av den franska fotografen Philippe Cometti och kommer att gå i Europa, Mellanöstern och Sydafrika med start på måndag den första oktober.
Pia Grahn