Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag27.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Finsk spritjätte väljer Mindshare

Publicerad: 23 November 2010, 07:43

Det finska vin- och spritvarumärket Altia har valt mediebyrå. Av de tre som deltog i pitchen blev Mindshare vinnarna.


Ämnen i artikeln:

Mindshare

Blossa, ett av Altias nya varumärken.

Under våren sålde den franska tillverkaren Pernod Ricard ett antal märken till Altia. Bland dessa syns Blossa, Chill out, Aussi och OP Andersson. Behovet efter en mediebyrå uppstod.

­– Mindshare svarade bäst mot de uppställda pitchkriterierna. De hade en relevant och särskiljande strategi baserad på en gedigen arbetsprocess samt ett kompetent team, säger Maria Wengle, Category Director Wine på Altia i en kommentar.

På Mindshare är man mycket glada över det nya samarbetet.

– Vi ser mycket fram emot att bidra till att skapa effektiv kommunikation för Altias spännande varumärken. Det finns en verklig utmaning att sticka ut i bruset då reklam för alkoholhaltiga drycker ökat rejält de senaste åren. Men möjligheterna finns där, framför allt via digitala och sociala medier, säger Madeleine Holm, Account Director för Altia hos Mindshare i en kommentar.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Mindshare

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.