Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 23 November 2010, 07:43
Det finska vin- och spritvarumärket Altia har valt mediebyrå. Av de tre som deltog i pitchen blev Mindshare vinnarna.
Ämnen i artikeln:
MindshareBlossa, ett av Altias nya varumärken.
Under våren sålde den franska tillverkaren Pernod Ricard ett antal märken till Altia. Bland dessa syns Blossa, Chill out, Aussi och OP Andersson. Behovet efter en mediebyrå uppstod.
– Mindshare svarade bäst mot de uppställda pitchkriterierna. De hade en relevant och särskiljande strategi baserad på en gedigen arbetsprocess samt ett kompetent team, säger Maria Wengle, Category Director Wine på Altia i en kommentar.
På Mindshare är man mycket glada över det nya samarbetet.
– Vi ser mycket fram emot att bidra till att skapa effektiv kommunikation för Altias spännande varumärken. Det finns en verklig utmaning att sticka ut i bruset då reklam för alkoholhaltiga drycker ökat rejält de senaste åren. Men möjligheterna finns där, framför allt via digitala och sociala medier, säger Madeleine Holm, Account Director för Altia hos Mindshare i en kommentar.
Fredrik Thambert
Ämnen i artikeln:
Mindshare