Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 20 mars 2014, 13:17
Elin Kling och Jonna Bergh drog igång modemagasinet Styleby för tre år sedan och trycks idag i 30 000 exemplar i 30-talet länder. Styleby passar nu på att fira sitt treårsjubileum med ny design.
Styleby betraktar sig själv som modemagasin för moderna kvinnor med ett ”stilsäkert innehåll bestående av mode, trender, skönhet och stil.”
Tidningen startades av Jonna Bergh som chefredaktör och Elin Kling som cd för tre år sedan.
Nu kör duon ingång en ny design i samband med sin jubileumsutgåva.
– Nu gör vi en formmässig uppdatering för att ännu bättre ta vara på den höga modegraden, magasinets kreativa gnista och det innehåll som gjort STYLEBY så väl mottagen hos läsare och annonsörer, säger Jonna Bergh, chefredaktör i en kommentar.
Den nya designen är framtagen av ad Nina Oja – hon har tidigare varit ad för bland annat King och Glamour.
– Den tidigare formen satte verkligen ner foten, medan den nya looken bjuder in med sitt ljus. Typsnitten är lugnare och mjukare och vi ger mer plats åt våra fina bilder, säger hon i en kommentar.
Styleby har bland annat utsetts till Sveriges bästa nya tidskrift av Resumé år 2011.
Elin Kling fick också pris för sitt arbete med Styleby vid Tidskriftsgalan år 2012.
– Den personliga avsändaren samt fokus på den personliga stilen kommer alltid vara en viktig del av STYLEBY, säger Elin Kling i en kommentar.
Det nya numret finns i butik från och med den 27 mars.
Åsa Rydgren är publisher för Styleby.
Karl-Johan Byttner