Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

Flashback lyfte kampanjen

Publicerad: 26 Oktober 2009, 10:17

I fredags avslutades Försäkringskassans kampanj 300kr. Kamanjsajten lockade 360 000 besök och blev dessutom ett hett diskussionsämne på Flashback.


Ämnen i artikeln:

Sandra BeijerFörsäkringskassanGarbergs

Kampanjens syfte har varit att upplysa om att alla mellan 20 och 29 år har 300 kronor i tandvårdsbidrag hos tandläkaren. Det gjordes genom att locka ut rabattcheckar på just 300 kronor lottades ut på kampanjsajten 300kr.

Kampanjen avslutades i fredags. Sandra Beijer på Garbergs som ligger bakom kampanjen sammanfattar resultatet.
– På ungefär en vecka har vi haft över 360 000 besök varav runt 180 000 av dem var unika besökare. De har tillbringat i genomsnitt 8 minuter på sajten, vilket är helt toppen, den siffran brukar vanligtvis ligga på några sekunder på andra sajter.

Kampanjen har även blivit het på Flashback.
– Vi fick över 1500 kommentarer i en flashbacktråd.  Det verkade först och främst vara en tråd där de utbytte tips. Var och hur man skulle klicka för att få störst chans att få tag i en check, om det fanns något system man kunde knäcka, om någon ville byta check mot en annan och så vidare. Framförallt har många skrivit att de har haft väldigt kul inne på 300kr.se, och många hade suttit flera timmar framför sidan.

Kampanjsajten är nu stängd för nya checkar. Men nu får alla som lyckades fånga en check ett dr-utskick.

Tobias Rydergren


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.