Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Fler bilder från Morbergs nya tidning

Publicerad: 25 mars 2011, 08:57

Per Morberg tror själv att hans nya tidning Magasin Morberg blir en kioskvältare. Resume.se kan visa bilder från den nya tidningen, som produceras av Bonnieräägda Spoon.


Ämnen i artikeln:

Per MorbergSpoon

Per Morberg har medvind.

Magasinet, som kommer ut till de hittills 5 000 prenumeranterna den här veckan och i butik nästa vecka, har redan gjort succé bland annonsörerna. Det finns ett stort sug efter Per Morberg som slagit igenom stort i stugorna med ”Vad blir det för mat?” och sålt nästan en halv miljon exemplar kokböcker.

– Jag har varit med och lanserat tidningar i tio år och jag har aldrig stött på den här typen av respons, säger Rasmus Thomsen, vd på Adviser som sköter Magasin Morbergs annonsförsäljning.

Per Morberg har att mycket starkt varumärke och han är även aktuell med en ny tv-serie i höst – ”Den stora matresan” i TV4 Plus.

– Det är klart det spelar jättestor roll och Per Morberg är ett ju väldigt starkt varumärke. Han är mannen männen vill vara och mannen kvinnorna vill ha i sitt kök, säger Rasmus Thomsen.

Premiärnumret består bland annat av ett jaktreportage i Stora Syndby som Per Morberg och hans fru Inese har gjort själva. Det är även en intervju med helgbonden Rupert Newton i New York som varvar reklambyråjobbet med odlingar.

– Per och hans fru Inese har varit med både i idéarbete och gjort vissa reportage själva. Men de verkar ha bra förtroende för oss och gillat idéerna vi föreslagit. På så sätt har det varit en väldigt smidig process, säger Lars Frank, ansvarig utgivare, till Bonniers intranät.

– Riktigt kul med mottagandet hittills. Jag tror vi kommer få se bra försäljning även vad gäller lösnummer, säger han.

Redaktionen: Per Morberg (chef), Jonathan Leijonberg (Spoon Lab, chefredaktör), Johan Blomgren (AD) och Lars Frank (Spoon Lab, konceptutveckling och ansvarig utgivare).

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Per MorbergSpoon

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.