Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

FN-kampanj ger Ogilvy Guldägg

Publicerad: 2 April 2009, 19:19

FN-förbundets kampanj ”Det okända lidandet” ger Ogilvy ett Guldägg. DDB och King tar hem silveräggen.


Ämnen i artikeln:

GuldäggetOgilvy

Ogilvys kampanj får Guldägg

Motivering:
”Vissa saker glömmer man aldrig. Det här är en sån sak. Förpackad i en  utomhustavla på en gata i Stockholm. Reklam när den når som djupast och stannar som längst .”

Utomhus
Guld    Det okända lidandet / Svenska FN-förbundet / Ogilvy
Silver    Big Tasty / McDonald's Hamngatan / DDB Stockholm
Silver    Skadereglering / Åhléns / King
Diplom    Begränsad upplaga / Nordiska Kompaniet / Lowe Brindfors
Diplom    En glimt av Zlatan / Nike / Scholz & Friends Stockholm AB
Diplom    Från singel till familj / Skoda Sverige / DDB Stockholm
Diplom    Guldfisk / UHU Sverige AB / Storåkers McCann
Diplom    Kina på NK / Nordiska Kompaniet / Lowe Brindfors
Diplom    Mobilsurf / Telia Sonera / Storåkers McCann
Diplom    Polarpriset / Polarpriset / Storåkers McCann
Diplom    Provrum / Stockholm Quality Outlet / John Doe Worldwide

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

GuldäggetOgilvy

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.