Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 2 april 2009, 19:19
FN-förbundets kampanj ”Det okända lidandet” ger Ogilvy ett Guldägg. DDB och King tar hem silveräggen.
Ogilvys kampanj får Guldägg
Motivering:
”Vissa saker glömmer man aldrig. Det här är en sån sak. Förpackad i en utomhustavla på en gata i Stockholm. Reklam när den når som djupast och stannar som längst .”
Utomhus
Guld Det okända lidandet / Svenska FN-förbundet / Ogilvy
Silver Big Tasty / McDonald's Hamngatan / DDB Stockholm
Silver Skadereglering / Åhléns / King
Diplom Begränsad upplaga / Nordiska Kompaniet / Lowe Brindfors
Diplom En glimt av Zlatan / Nike / Scholz & Friends Stockholm AB
Diplom Från singel till familj / Skoda Sverige / DDB Stockholm
Diplom Guldfisk / UHU Sverige AB / Storåkers McCann
Diplom Kina på NK / Nordiska Kompaniet / Lowe Brindfors
Diplom Mobilsurf / Telia Sonera / Storåkers McCann
Diplom Polarpriset / Polarpriset / Storåkers McCann
Diplom Provrum / Stockholm Quality Outlet / John Doe Worldwide
Tobias Rydergren