Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

FOJAB lanserar ny visuell identitet

Publicerad: 21 december 2018, 14:57

Ett av Sveriges mest prisbelönta arkitektkontor FOJAB får ny visuell identitet av designbyrån Neumeister.


Ämnen i artikeln:

Neumeister

Med den nya designen vill FOJAB lyfta vikten av frihet i tanken och nyfikenhet för framgångsrika kreativa processer.

– På FOJAB ser vi arkitektur som en möjlighet till förändring. Och vår målsättning är alltid att skapa en fantastisk plats för dagens och framtidens generationer. Vi kallar det arkitektur för en bättre värld. Frihet i tanken och nyfikenhet är avgörande för våra kreativa processer och det är viktigt att vår identitet utstrålar detta. Här tycker vi att Neumeister lyckats fantastiskt bra, säger Daniel Nord, VD på FOJAB arkitekter, i ett pressmeddelande.

Den nya visuella identiten har arbetats med i ungefär ett år och innebär bland annat lansering av en varumärkesfilm och ny webbplats.

– Detta har varit ett fantastiskt spännande samarbete för oss på Neumeister. FOJAB är en modig och inspirerande uppdragsgivare som både utmanat sig själv och oss under
processens gång vilket lett till ett väldigt lyckat samarbete. Slutresultat kommer nu att
implementeras i full utsträckning under Q1, kommenterar Niklas Brunner, ansvarig designer på Neumeister.

Se mer av den nya designen här.

Ämnen i artikeln:

Neumeister

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.