Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Fokus lägger ut annonssäljet på Tillväxtbolaget

Publicerad: 27 maj 2013, 08:02

Fokus kommer att börja samarbeta med Nordiska Tillväxtbolaget som från och med den 1 augusti kommer att sälja annonser


Ämnen i artikeln:

Fokus

Efter åtta år med inhouse-försäljning lägger nu nyhetsmagasinet Fokus ut annonsförsäljningen externt. Det är Niklas von Sterneck och Johan Wictorins Nordiska Tillväxtbolaget som får uppdraget.

– Vi tror att tajmingen att ta detta steg är rätt då vi trots rådande annonskonjunktur tar andelar på en tuff annonsmarknad, säger Fokus vd Lars Grafström. Under Q2 är Fokus annonsförsäljning hittills upp 20% mot ifjol och vi är övertygade om att vi kan få en ännu större utväxling på vår försäljning genom samarbetet.

Fokus nuvarande key account manager Christian Pasztor fortsätter vara ryggraden i annonsförsäljningen tillsammans med Tillväxtsbolagets Johan Wictorin.

– Vi är stolta över att få förtroendet att arbeta med ett så starkt varumärke som Fokus, laddade inför uppgiften och väldigt glada att få in Christian som en viktig del i vårt team, säger Tillväxtbolagets Johan Wictorin

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

Fokus

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.