Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag10.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Folkpool-reklam skojar med Fritidsresor

Publicerad: 26 Januari 2011, 10:08

Den nya byrån Holland & Philipson kommer med sin första kampanj för pool- och spaleverantören Folkpool. I kampanjen skojar de med Fritidsresors reklam.


En annons från kampanjen.

Holland & Philipson är helt nystartade och byrånamnet kommer från grundarna Mats Holland och Daniel Philipson. Mats Holland jobbade tidigare på Falck & Co och tog med sig kunden Folkpool till sin nystartade byrå.

Nu kommer den första kampanjen för kunden. I tidigare kampanjer har man fokuserat på jämförelsen mellan familjecharterns vedermödor och den njutningsfyllda semestern vid den egna poolen. Den nya kampanjen tar konceptet vidare ett steg och skojar med Fritidsresors kampanj med Mads Mikkelsen.

– Resebranschen har ett tydligt manér som är tacksamt att driva med eftersom alla känner igen det. Konceptet har fungerat väldigt bra för Folkpool, så vi fortsätter i samma anda, men har vässat kampanjen ytterligare, säger Daniel Philipson i en kommentar..

Kampanjen kommer att gå i print, web och tv. Uppdragsgivare hos Folkpool är Magnus Holgerson och arbetsgruppen hos Holland & Philipson har bestått av Mats Holland, Daniel Philipson och Robin Tesch.

Linus Fremin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.