Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Folkuniversitetets uttråkade hjärnor

Publicerad: 17 augusti 2010, 14:43

Samtidigt som skoltarten börjar också Folkuniversitet sin rekrytering av deltagare till sina kurser. Till sin hjälp tar de uttråkade hjärnor. Igår, måndag, släpptes nya kampanjen signerad John Doe.


–   I den första kampanjen introducerades det övergripande strategiska konceptet ”kunskap förändrar”. Nu tar vi näsa steg inom konceptet, och fokuserar på frågan ”hur underhåller du din hjärna” säger Janne Strandberg, projektledare på John Doe."   .

I reklamfilmerna, fyra till antalet, som går i TV4:s kanaler syns två människor föreställandes uttråkade hjärnor som samtalar.

– Vi kände att vi ville sticka ut lite och göra nåt som väcker uppmärksamhet och är lite annorlunda mot vanlig tv-reklam. Få nåt som gör att folk hajar till och vaknar upp.

Kommunikationens ambition är att vara inspirerande, utmanande och nyskapande och därmed väcka nyfikenhet och lust att införskaffa sig ny kunskap.

Filmerna stöds av bannerannonsering, aktiviteter på facebook och youtube samt printannonsering och kursprogram. Samtidigt görs också en omgörning av webben på folkuniversitet.se, till sin hjälp tar man byrån Ottoboni.

Fakta

Arbetsgrupp på John Doe Worldwide:

-       Janne Strandberg, Projektledare

-       Fredrik Blomberg, Art Director

-       Henrik Åsis, Copywriter

-       Anders Mjöbring, Web-producent

-       Nicki Hallenberg, Produktionsledare

Folkuniversitetet:

-       Varumärkesgruppen

Produktionsbolag:

-       Ligistfilm

Tero Marjamäki

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.