Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 17 augusti 2010, 14:43
Samtidigt som skoltarten börjar också Folkuniversitet sin rekrytering av deltagare till sina kurser. Till sin hjälp tar de uttråkade hjärnor. Igår, måndag, släpptes nya kampanjen signerad John Doe.
– I den första kampanjen introducerades det övergripande strategiska konceptet ”kunskap förändrar”. Nu tar vi näsa steg inom konceptet, och fokuserar på frågan ”hur underhåller du din hjärna” säger Janne Strandberg, projektledare på John Doe." .
I reklamfilmerna, fyra till antalet, som går i TV4:s kanaler syns två människor föreställandes uttråkade hjärnor som samtalar.
– Vi kände att vi ville sticka ut lite och göra nåt som väcker uppmärksamhet och är lite annorlunda mot vanlig tv-reklam. Få nåt som gör att folk hajar till och vaknar upp.
Kommunikationens ambition är att vara inspirerande, utmanande och nyskapande och därmed väcka nyfikenhet och lust att införskaffa sig ny kunskap.
Filmerna stöds av bannerannonsering, aktiviteter på facebook och youtube samt printannonsering och kursprogram. Samtidigt görs också en omgörning av webben på folkuniversitet.se, till sin hjälp tar man byrån Ottoboni.
Arbetsgrupp på John Doe Worldwide:
- Janne Strandberg, Projektledare
- Fredrik Blomberg, Art Director
- Henrik Åsis, Copywriter
- Anders Mjöbring, Web-producent
- Nicki Hallenberg, Produktionsledare
Folkuniversitetet:
- Varumärkesgruppen
Produktionsbolag:
- Ligistfilm
Tero Marjamäki