Nyheter
Food & Friends har klarat sig bra i tuffa tider visar senaste siffrorna
Publicerad: 12 maj 2022, 10:19
Food & Friends vd Lennart Wallander.
Food & Friends går bra, pandemin har inte drabbat kommunikationsbyrån särskilt negativt, trots att det varit en tuff tid för restauranger och många andra inom mat- och dryck.
Food & Friends fortsätter att gå stadigt. Trots att kommunikationsbyrån Food & Friends jobbar med kunder inom mat och dryck, som varit en hårt drabbad bransch under pandemin, går byrån bra. Förra året gjorde Food och Friends ingen utdelning, men i år har en utdelning på 1,5 miljon kronor gjorts till ägarna.
I Byråns trendspaning för 2022, skriver de bland annat:
”För restaurangbranschen är det också en hel del förändringar som spås till följd av pandemin. Sådant som tidigare varit otänkbart är plötsligt okej och nya sätt att arbeta håller på att sprida sig.
Att ersätta menyer med QR-koder är ingenting unikt, men det kommer att växa ännu mer om man jämför med andra marknader. Svinnappen Karma ger sig exempelvis in i leken med teknik som kan få restaurangen att servera 34 procent fler med samma personal.”
Food & Friends
(siffror från 2021/2020 inom parantes)
Omsättning: 31,5 Mkr (31,1 Mkr)
Rörelseresultat: 3,4 Mkr (1,7 Mkr)
Antal anställda: 23 (22)
Utdelning: 1 500 000 kr (0 kr)
Soliditet: 58 procent (59 procent)