Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag02.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

För lite reklam fällde KappAhl

Publicerad: 25 Mars 2010, 14:25

Vad tycker du om aktiemarknadens reaktion på er kvartalsrapport? – Jag värderar inte aktiemarknadens agerande. Det får den stå för själv. Vi tycker att vi levererar bra. Att folk sedan tror att vi kan hoppa tre meter i höjdhopp … Tja, det kan vi inte. Det borde de förstå.


Ämnen i artikeln:

BörsKappahl

truefalse

Men kvartalet avslutades dåligt säger du till Dagens Industri. Vad var orsaken till det?
– Det var nog att vi hade en svag marknadsnärvaro. Vi hade en bra vårkollektion men när det är minus 15 grader ute är det svårt att sälja vårkläder. Vi kunde ha lagt mer fokus på att få folk att komma in i våra butiker.

Vad var värst: Vädret eller reklamen?

– Ja du. Det är nästan så man kunde singla slant om det. Det är de två huvudsakliga faktorerna i att det inte gick som vi hade tänkt oss.

Ni bytte reklambyrå från ANR till Forsman & Bodenfors för ett år sedan. Vad är det som F&B har missat?

– Det är inte de som har missat. Det är vi. Vi missade att februari också är en bra månad att göra affärer. Forsman & Bodenfors har ingen skuld i det här.

Vad i marknadsföringen borde ha varit bättre?
– Det borde ha varit mer marknadsföring. Det var avsaknaden snarare än kvaliteten som var bekymret.

Vad konkret skulle ni ha gjort mer?
– Jag vill inte vara mer konkret än så. Det räcker.

Hur ska ni bli bättre på att få in folk i affären framöver?
– Vi är redan bättre. Vi är jätteduktiga nu i mars. Det var en tankelapsus hos oss som gjorde att vi fokuserade för mycket på mars och glömde bort februari.

Ulrika Fjällborg

Ämnen i artikeln:

BörsKappahl

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.