Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag27.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Förändring i fokus när Animal byter identitet

Publicerad: 16 April 2019, 09:42

Animals nya identitet ska spegla en orädd attityd mot förändring.


Ämnen i artikeln:

Animal

I fjol utökade den kreativa byrån Animal sitt erbjudande genom att integrera pr-kompetens och förtjänad media i sina projekt. Nu lanseras en ny identitet, som ska spegla byråns kärnverksamhet.

Animal ser den nya identiteten som en "ledstjärna" i sin fortsatta resa där identiteten ska spegla en orädd attityd mot förändring.

– Vi har växt i både antal människor men också i vårt erbjudande, därför känns det naturligt att vi ser över identiteten så att den matchar vilka vi är idag, säger Animals vd och grundare Henrik Palm Johansson i ett pressmeddelande.

Den nya identiteten är framtagen av byråns egna designteam och tanken är att den ska återspegla Animal som team i allt från tonalitet, typografi och illustration.

– Vi skapade en identitet och hemsida där förhoppningen är att alla som idag jobbar på och med Animal ska känna igen sig, säger Sara Svensson, designer på Animal, i pressmeddelandet.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Ämnen i artikeln:

Animal

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.