Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Forsman & Bodenfors Singapore i första globala kampanjen för SK-II

Publicerad: 18 februari 2019, 08:43

Den dokumentära reklamfilmen “Meet me halfway” följer tre unga kinesiska singelkvinnor.

Nu kommer uppföljaren till Forsman & Bodenfors prisvinnande kampanjer för hudvårdsmärket SK-II. "Meet me halfway" markerar det första stora jobbet som Forsman & Bodenfors nya Singaporekontor ligger bakom.


Forsman & Bodenfors har tidigare gjort prisvinnande kampanjer för det globala hudvårdsmärket SK-II, alla som adresserar frågan om den äktenskapspress som kinesiska kvinnor lever under.

Nu kommer nästa steg i samarbetet med “Meet me halfway”, som är en uppföljare till 2017 års ”The Expiry Date” och 2016 års ”Marriage Market Takeover”.

Kampanjen är för den kinesiska marknaden, men har premiär globalt idag och markerar det första stora jobbet som Forsman & Bodenfors Singaporekontor ligger bakom.

Problemet med press på giftermål från föräldrarnas håll får miljontals unga kinesiska singelkvinnor att undvika att fira det kinesiska nyåret, för att slippa påträngande frågor om relationer och partners.

Den dokumentära reklamfilmen “Meet me halfway” följer tre unga kinesiska singelkvinnor som sträcker ut en hand till sina föräldrar efter åratal av avståndstagande. Genom att dela med sig av sina upplevelser och lyssna med ett öppet sinne, möts båda sidorna halvvägs i förståelse för varandra.

– Vi vill berätta för kvinnor över hela världen: Ditt öde kan förändras när du har modet att ta första steget mot att mötas halvvägs, säger Sandeep Seth, vice vd för SK-II, i ett pressmeddelande.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.