Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Forsman & Bodenfors tar fram nytt kommunikationskoncept för Bee Charging Solutions

Publicerad: 26 mars 2019, 12:14

Laddoperatören för elbilar, Bee Charging Solutions, fick nyligen sitt nytt namn, varumärkesidentitet och grafisk profil genom samarbetet med Happy. Nu tar Forsman & Bodenfors fram ett nytt kommunikationskoncept för varumärket.


Ämnen i artikeln:

ReklamForsman & Bodenfors

Bee Charging Solutions gjorde intåg på den svenska marknaden 2015 under namnet
Clever Sverige. I dag är bolaget marknadsledare inom laddlösningar, både för hemmabruk och i publika miljöer. Den 1 februari i år bytte det svenska företaget namn
till Bee Charging Solutions och vill under det nya varumärket fortsätta utöka
laddmöjligheter och driva e-mobilitetsfrågor.

– Vi ser fram emot att ta vårt spännande varumärkesarbete vidare tillsammans med
Forsman & Bodenfors. Med deras gedigna erfarenhet och stora engagemang kommer de
bidra med ett starkt kommunikationskoncept som kommer att hjälpa oss i
målsättningen att driva omställningen till e-mobilitet framåt, säger Nathalie Kinell,
CMO på Bee Charging Solutions.

Samarbetet med Forsman & Bodenfors inleddes i början av 2019 och är projektbaserat.
Första kampanjen planeras till före sommaren.

– Det känns spännande att få göra den här resan tillsammans med Bee. De är starka och
drivande inom segmentet, är snabbfotade med spännande planer framöver. De har
möjlighet att göra verklig skillnad inom e-mobilitet och möjlighet att hjälpa människor
välja rätt i en viktig fråga", säger Lena Olander, projektledare på Forsman & Bodenfors.

Bees huvudkontor är beläget i centrala Helsingborg och finns även representerat i
Stockholm. Bee ägs av de kommunala energibolagen Öresundskraft AB, Jämtkraft AB
och Tekniska verken i Linköping.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

ReklamForsman & Bodenfors

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.