Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Forsmans blixtresa till Cannes

Publicerad: 18 juni 2008, 08:30

Forsman & Bodenfors blev tagna på sängen och var tvungna att blixtresa för att kunna ta emot Grand Prix i Media. – Jag hade absolut inte väntat mig det här, säger Anna Qvennerstedt, copy på Forsman & Bodenfors.


Forsmans vinnargäng som först ratade Cannes-festivalen, men som sedan blixtreste ner när byrån fick veta att man skulle vinna Grand Prix.

CANNES. Forsman & Bodenfors var riktigt glada över sitt Grand Prix när Resumé  träffar de efter galan i Cannes. Men på morgonen var ingen av dem här i Cannes.  Hela gänget var tvungna att kasta sig på ett plan och via en mellanlandning i  Oslo hinna ta sig till galan och ta emot sitt Grand Prix.

– Jag hade absolut inte väntat mig det här. Jag hade helt ärligt glömt  det. Jag visste att vi var nominerade så man hade hoppats på någonting. Men  sedan har jag inte tänkt så mycket på det, i alla fall inte i de här banorna.  Men nu när vi vann känns det helt självklart, säger Anna Qvennerstedt som var copy för  kampanjen hos Forsman & Bodenfors.

Vad tror du gjorde att juryn gillade ert  bidrag?

– Jag tror idén att man får en bild på sig själv när man är gammal  tilltalar många. Dessutom tror jag det handlar om resultatet av kampanjen som  var väldigt bra. Man kan se att väldigt många har nappat på det. Det är en  kampanj som använder nya medier och är integrerad på många sätt vilket jag tror  är ett stort plus.

Cecilia  Lavén, chef för marknad och affärsstöd på AMF Pension, var också på plats i  Cannes.

– Det känns naturligtvis jättejättebra. Det är ju väldigt kul för oss på  AMF Pension. Dessutom har den här kampanjen haft väldigt bra effekt. Vi är  jätteglada!

Hade du förväntat dig det  här?

– Nej, inte så. Vi vet att Forsman & Bodenfors alltid levererar. Så  jag har trott på kampanjen, men jag hade aldrig kunnat hoppas på ett Grand Prix,  säger Cecilia Lavén.

Linus Fremin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.