Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Forsmans nya webbexpert

Publicerad: 5 februari 2010, 16:54

I tio år har Stefan Thomson drivit Thomson Interactive Media i Skellefteå. Nu lämnar han över verksamheten till sina kollegor och blir ansvarig för digital innovation på Forsman & Bodenfors.


Ämnen i artikeln:

Forsman & Bodenfors

Stefan Thomson.

– Jag är från Göteborg och har funderat på att flytta hem under det senaste året. Och något ska man ju göra så då kändes det klockrent att börja på Forsman & Bodenfors.

Thomson Interactive Media är en av byråerna i webbklustret i Skellefteå med andra byråer som Paregos och North Kingdom. Thomson Interactive har bland annat gjort SR:s kampanj där man kunde designa sin egen webbradio och så ett väldigt nära samarbete med Forsman & Bodenfors – byråns nya hemsida.

Stefan Thomsons roll på Forsman & Bodenfors blir att ansvara för digital innovation. Han ska hjälpa kreatörerna att förvekliga idéerna i digitala medier.
– Gärna genom att prova på saker som aldrig gjorts förr.

Resume.se skrev tidigare idag att Forsman & Bodenfors, webbdirector Mathias Appelblad, lämnar byrån för BBDO i New York. Men det är inte hans roll som Stefan Thomson nu ska fylla.
– Nej, jag ersätter inte Mathias. Det är skitkul att han får chansen i New York, samtidigt är det tråkigt att inte få jobba med honom.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

Forsman & Bodenfors

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.