Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 8 november 2007, 12:22
Inom kort ska alla kategorier i Guldägget vara tillsatta. Först ut är den nya tävlingskategorin, värstingpriset "Integrerad reklam" där juryn nu är klar.
Nästa års upplaga av reklamtävlingen Guldägget blir den fyrtioförsta sedan starten.Den nya tävlingskategori Integrerad reklam, som ska belöna samspelet och förmågan att kreativt utforma reklam på samma tema i olika medier, är den enda nya kategorin i Guldägget i år.De två övriga planerade förändringarna, att dela upp de två kategorierna "internet" och "design och förpackningsdesign" så att två kategorier skulle ha blivit totalt fyra, blir inte av efter massiv kritik från ledande kreatörer.I guldäggsjuryn för Integrerad reklam sitter följande personer:Martin Gumpert, copywriter Audumbla Pilots, ordförandeAnna Qvennerstedt, copywriter TBWAMartin Cedergren, (frilans)David Granath, projektledare StoråkersLasse Liljendahl, art director (frilans)Efter att Reklamförbundet backat i frågan om att dela upp internet- och designklasserna ytterligare, är nästa års tävlingskategorier i Guldägget: annonsering dagspress, annonsering tidskrift, direktkommunikation, grafisk design & förpackning,integrerad reklam, internetreklam, radioreklam, reklamfilm och utomhusreklam.Anmälningsperioden för Guldägget är mellan den 7-25 januari 2002. Juryn sammanträder i mitten av februari och därpå offentliga görs nomineringarna.Prisutdelningen sker på Guldäggsgalan i Globen den 11 april 2002.
Pia Grahn