Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Första kunden på plats

Publicerad: 9 februari 2010, 14:04

Varuhuskedjan Rusta väljer att utöka sitt samarbete med Tre Kronor. Byrån får nu även reklamuppdraget. För att hantera uppdraget rekryteras Frida Johansson från Lowe Brindfors.


Ämnen i artikeln:

Helena WestinRustaTre Kronor

Helena Westin, ansvarig för Tre Kronors reklamerbjudande.

– Vi har haft ett väldigt lycksamt samarbete med Tre Kronor när det gäller medier. Nu presenterade de intressanta idéer även för vår reklam. Dessutom har Helena Westin en gedigen bakgrund inom reklam, säger Lisa Pers-Ohlsén, marknadschef på Rusta.

Rusta är en varuhuskedja som fortfarande ägs av grundarna Anders Forsgren och Bengt-Olov Forssell.
– Det är en drömkund i och med att man pratar med ägarna direkt och därmed kan ta snabba beslut, säger Helena Westin.

Rusta omsätter runt 1,9 miljarder kronor. Av de satsas runt fem procent på reklam och marknadsföring. Det är allstå en ganska stor kund som Tre Kronors reklamdel drar in.

Byrån har också gjort sin första reklamrekrytering. Frida Johansson från Lowe Brindfors blir Tre Kronors produktionsledare.
– Nyckeln till en framgångsrik byrå är en bra produktionsledare. Frida har dessutom breda kunskaper och kan också jobba som originalare.

De kreativa lösningarna för Rusta ska frilansarna Ida Wahlström och Kajsa Öijerholm stå för. De har bland annat en bakgrund på Ogilvy.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.