Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Första svenska finalisterna i Content Marketing Awards

Publicerad: 8 september 2016, 06:31

Foto: Brand New Content

Brand New Content har som första nordiska byrå kvalat in till finalen i Content Marketing Awards som äger rum i USA i natt.


Ämnen i artikeln:

Content Marketing AwardsBrand New Content

Svenska Brand New Content har kvalat in som finalist i kategorin Årets byrå vid Content Marketing Awards som äger rum i Cleveland, Ohio, i natt svensk tid.

- Content Marketing är på alla marknadsförares läppar och nu är vi med och slåss mot de bästa byråerna i världen. Det är fantastiskt, säger Anders Sundberg, VD på Brand New Content som tillsammans med bolagets COO Gustav Vidlund befinner sig i Ohio för att delta vid prisutdelningen.

Kampanjen Vardagspuls, som Brand New Content har producerat för Arla, vinner pris för distributionsstrategin vid samma tävling.

LÄS ÄVEN: Vardagspuls av Arla och TV4 vinner contentpris i USA

Varför valdes ni ut?
- Naturligtvis spelar vårt arbete med Vardagspuls en stor roll. Det är ett oerhört ambitiöst projekt där Arla verkligen tar sin publik på allvar och erbjuder engagerande och inspirerande innehåll över flera plattformar. Dessutom tror jag att den "video first"-approach vi arbetar efter på Brand New Content spelar stor roll eftersom allt blir rörligt framöver. Titta bara vad som händer på Facebook, säger Anders Sundberg.

Content Marketing Awards hanterar 1 300 bidrag från hela världen och priset för bästa byrå delas ut av Joe Pulizzi som är grundare av Content Marketing Institute.

Brand New Contents är den första nordiska byrån som kvalificerar sig till topp fem i kategorin Årets byrå. Övriga byråer i finalen är Velocity från Storbritannien, Imprint från USA, 256 Media från Irland och PM, Poslovni Mediji från Slovenien.

- Det här visar att svenska byråer är internationellt konkurrenskraftiga! Det produceras väldigt mycket bra content i Sverige men det blir ofta lite småskaligt med begränsad distribution och räckvidd. Jag hoppas att det här kan inspirera andra att våga koppla lite större grepp, säger Anders Sundberg.

Björn Wallenberg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News