Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 25 mars 2008, 10:35
Marknadschefen på Förvarsmaktens Högkvarter blir ordförande i Sveriges Annonsörers kommitté för internetannonsering, Kia.
Staffan Slörner. Foto: Jens Gustafsson
Staffan Slörner har bevisligen koll på internetannonsering. I årets första omgång av Månadens webb i Resumé vann Försvarsmakten överlägset med en kampanj från DDB Stockholm. Samma byrå gjorde även den bästa bannern, för Försvarsmakten, i andra omgången av Månadens webb.
Just banners är kanske de som mest påverkas av Kia Index, då de ligger på andra sajter än annonsörernas egna kampanjsajter.
Kia Index är i dag den gängse standard som branschen enats kring men är liksom andra mätmetoder ständigt ifrågasatt av olika aktörer beroende på deras positioner i indexet gentemot konkurrenterna.
Nu blir det Staffan Slörner som får uppdraget att ena mediebolag, annonsörer, mediebyråer och säljnätverk kring framtidens standard. Tidigare ordföranden var Pär Wiklundh.