Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Försvarets nya kampanj

Publicerad: 14 mars 2011, 10:10

Här är DDB:s nya kampanj till Försvarsmakten. Syftet är att visa upp alla sidor av Försvaret för att på så sätt nå en bredare målgrupp. – Vi vill visa upp alla delar av vad vi gör på ett osminkat sätt, säger Fredrik Svahn, marknadschef på Försvarsmakten.


Ämnen i artikeln:

DDBFörsvarsmakten

Med nya kampanjen ”Välkommen till vår verklighet” tar Försvarsmakten steget vidare från uppmärksammde kampanjen ”Har du vad som krävs” som man kört under flera år.

– Den har fungerat bra men nu går vi i en ny fas där vi inte söker några få personer utan istället försöker rekrytera många, säger Fredrik Svahn.

Kampanjen kommer att ha sin bas i TV och på bio men kommer även att gå ut i print, utomhus, webb, på Spotify, Facebook och som mobilapplikationer till Android och iPhone samtsom en SMS-tjänst.

Med kampanjen vill man locka 1 000 personer att gå en militär grundutbildning. Det är framför allt unga människor mellan 15 och 25 år man vänder sig till.

– Vi har frågat runt bland unga människor och då har det visat sig att många baserar sin bild av Försvaret på intryck från till exempel Hollywood-filmer. Det är ofta en överdriven bild som bara visar en liten del av vad vi göra. Med den är kampanjen vill vi visa upp alla delar av vår verksamhet, på ett osminkat sätt, Fredrik Svahn.

DDB Stockholm står bakom den nya reklamen, bakom mediestrategin står Carat. Produktionbolag film är It´s Showtime och produktionsbolag applikation är Monterrosa.

Fakta

Reklambyrå: DDB Stockholm
Mediabyrå: Carat
Produktionsbolag film: It´s Showtime
Produktionsbolag applikation: Monterosa
Produktionsbolag radio: Flickorna Larsson

Christian Ström

Ämnen i artikeln:

DDBFörsvarsmakten

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.