Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Försvarsmakten letar aspiranter

Publicerad: 29 augusti 2008, 13:21

Här presenterar Resumé aktuella kampanjer. Vill du tipsa om en kampanj klicka här.
Vill du kommentera kampanjerna gör det längst ner på sidan.


Försvarsmakten letar aspiranter

Här är den nya kampanjen från Försvarsmakten. Liksom tidigare är det DDB som står bakom men denna gång är det vanliga människor utan militärbakgrund som är målgruppen. Målet är att få folk att söka till det nya aspirantprogrammet.

Enligt Försvarsmakten ska kampanjen förutom att bygga intresse hos nya målgrupper även stärka den interna känslan för dem som redan jobbar inom Försvarsmakten.

Kampanjen är en vidareutveckling avd en tidigare hyllade officersrekryteringskampanjen där intelligens, kreativitet och mental uthållighet lyftes fram istället för bara fysik och stridskunskaper.

Kampanjen går under tre veckor. Den kommer att synas på tv, bio, internet, utomhus, som dr och print.

Försvarsmakten

Byrå: DDB
Arbetsgrupp:  Markus  Thiel projektledare, Johan Holmström cd, Fredrik Simonsson ad, Fredrik Lund ad, Magnus Jacobsson copywriter, Linus Östholm copywriter, Patrick Dry copywriter, Simon Mogren web director, Klas Jonsson web director, Pärmartin Jonsson original, Thomas Brenemark projektledare, Tina Munck produktionsledare, Jenny Olsson webbproducent, Niklas Andersson grafisk form
Produktionsbolag: Camp David
Webbproduktion: Acne Digital

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.