Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Fortsatt kraftigt ner i april

Publicerad: 28 maj 2009, 09:10

April blev ännu en månad med kraftigt sjunkande medieinvesteringar.
Totalt backade marknaden med 21,8 procent, jämfört med april ifjol.


Ämnen i artikeln:

IRM

Allra tuffast är det för fackpressen som får se annonsintäkterna sjunka med hela 35,4 procent. Även dagspressen tappar marknadsandelar efter att ha backat med 24,1 procent.

Tv-kanalerna klarar sig bäst av de stora kanalerna, men backar med över 16 procent i maj. Hittills i år har tv-kanalerna backat med 13 procent.

Den enda mediekategorin som växer är bioreklamen som i april ökar med drygt 13 procent.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

IRM

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.