Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Fortsatt ökade reklaminvesteringar

Publicerad: 8 november 2007, 12:21

Annonsvolymerna ökade med 20 procent i augusti. Men den ackumulerade nivån för årets första åtta månader är fortfarande lägre än i fjol. Det visar Reklamförbundets mediebarometer för augusti.


Radio, kvällspress och internet står för den största återhämtningen under augusti. För internet, populärpress, bio och utomhus är också de ackumulerade talen under 2002 högre än för 2001. Reklaminvesteringarna i tv har även den återhämtat sig gradvis under de senaste månaderna.Mediebyråernas mediebarometer augusti:(Förändring gentemot augusti 2001)Storstadspress: 2,1%Kvällspress: 62%Lokalpress: 15,5%Populärpress: 13,6%Fackpress: -21,2%Tv: 24,7%Radio: 113,1%Bio: 31,1%Utomhus: 37%Utländska media: 42,3%Övrigt: 11%Internet: 69,7%Totalt: 20,5%

Robert Svensson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.