Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag01.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

”Fortsätt satsa på marknadsföring”

Publicerad: 26 Mars 2009, 14:21

En av svenskt näringslivs tungviktare, Jacob Wallenberg, ordförande i Investor, sänder en tydlig signal i bolagets årsredovisning om hur företagen ska tänka i lågkonjunkturen.


Ämnen i artikeln:

Investor

Jacob Wallenberg är ordförande i Investor. Foto: Investor

Finanskrisen och lågkonjunkturen sätter tydliga spår i företagens satsningar på marknadsföring. Mediebyråbarometern har visat på nedgångar på över 20 procent under både januari och februari.

Men kraftiga neddragningar i marknadsföring är inte något bra för företag. I alla fall inte om man ska tro Jacob Wallenberg, ordförande i Investor. I bolagets senaste årsredovisning skriver han.
”En av de viktigaste lärdomarna från tidigare konjunkturnedgångar är vikten av att fortsätta investera i forskning och utveckling, liksom försäljning och marknadsföring för att skapa konkurrensfördelar. Även under de svåraste ekonomiska tider måste bolagen fortsätta investera inom dessa viktiga områden.”

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

Investor

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.