Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Fortsatt stabil tillväxt och lönsamhet för Wenderfalck

Publicerad: 31 juli 2019, 11:31

Wenderfalck lanserade tidigare i år en kampanj för Tre med ambitionen om att bota "roamingrädsla".

Nya kunder i form av Tre, Viking Line och Marbodal ledde till att Wenderfalck 2018 fortsatte att växa, en tillväxtresa man förväntar sig fortsätter in i 2019.


Pr-byrån Wenderfalck fick under 2018 in flertalet nya kunder, däribland Tre, Viking Line och Marbodal. Byrån jobbade tidigare med traditionella pr-aktiviteter men har de senaste åren lagt till alltmer kreativitet i sitt erbjudande. Under 2019 har man fortsatt den satsningen och rekryterat en rad nya kreatörer, däribland art directorn och Guldvågengrundaren Ellie Ekström. Bland projekten som uppmärksammats finns bland annat Samsungkampanjen "Refrigerdating" och årets "DJ Myggbetty".

Samtidigt som man utvecklat sitt erbjudande har Wenderfalck sedan flera år haft en stabil årlig tillväxt på mellan 10 och 15 procent. När bokslutet för 2018 nu landat står det klart att man fortsätter den tillväxtresan, samtidigt som man lyckats behålla sin vinstmarginal på cirka 10 procent. Totalt omsatte Wenderfalck under 2018 39,4 miljoner kronor.

I årsredovisningen berättar byråns vd Fredrik Jerresand att man under 2018 riggade byrån för att möjliggöra fortsatt tillväxt, en tillväxtresa man har som ambition att fortsätta. En del i det arbetet var att byrån tog in fyra nya delägare som alla har nyckelpositioner på företaget.

Eftersom företaget växt, och i nuläget har cirka 35 anställda, förväntar man sig inom en snar framtid att investera i nya lokaler. För tillfället har man kontor i Skrapan på Södermalm i Stockholm.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.