Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

FP7 rensar bland kreatörerna

Publicerad: 28 April 2009, 11:46

Priserna lämnas tillbaka, ägarna rensar bland kreatörerna och byrån kommer heller inte att tävla i Cannes i sommar. Så ser notan ut efter skandalen i Dubai Lynx Awards.


Samsung var en av annonsörerna som inte gett medgivande.

Det kunde inte ha börjat bättre.
Sju priser och utmärkelsen Agency of the Year för FP7 vid Dubai Lynx Awards. Men när det visade sig att annonsörerna inte beställt tävlingsbidragen rasade hela fasaden.
Både byrån och bidragen diskades av arrangörerna.

Nu har också huvudena börjat rulla på byrån, meddelar moderbolaget Fortune Promoseven.  
Den formella förklaringen har en kirurgisk underton:
"Corrective actions are being taken and several staff responsible will part ways with the company."

Enligt branschuppgifter finns creative directorn Fadi Yaish bland dem som får gå.
Fortune Promoseven meddelar också att man, förutom att lämna tillbaka priserna, också avstår från att tävla i Cannes Lions i år, som en följd av skandalen.

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.