onsdag8 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Frågor om 2022 som vi fortfarande ställer oss

Publicerad: 6 januari 2023, 06:30

Vet Oatlys kreative chef John Schoolcraft var han står? Borde Mimmi Kapell läsa en historiekurs? Och hur mäter man havet med stövlar?

Nej, allt är inte kristallklart när fjolåret ska summeras.

Ämnen i artikeln:

John SchoolcraftOatlyTretornForsman & BodenforsLindexMargaux DietzFrölunda HCSkansenAlexander PärlerosMartin CedergrenDavid SandströmToppnyheter

R

Redaktionen

red@resume.se


Kommer någon ihåg den där loggan för hockeylaget Frölunda som gjorde Sveriges samlade varumärkes- och designmilis rosenrasande?

Varför blev ingen upprörd när havredrycken Oatlys kreative chef John Schoolcraft poserade i en veteåker?

Finn ett fel.

Foto: Press.

Vad lärde vi oss av Sir Vääs och Swedengate?

Varför blev inte Alexander Pärleros cancelad när han kom ut som antivaxxare?

Varför är futurologen Magnus Lindkvist så arg på Andreas Rosenlew?

Är det någon som har förstått hur man ska mäta havsnivån med Tretorn/Forsman & Bodenfors gummistövlar?

Glasklart?

Foto: Pressbild.

Om Margaux Dietz var klantigast, Pontus Rasmusson mest obehaglig, måste väl Mimmi ”Jag inreder mitt hem med böcker om Gulag” Kapell, Johanne E ”Jag orkar inte koka pastan jag visar upp på Instagram” Olsson och Molly ”Jag låtsas att jag är i Paris” Rustas vara de roligaste?

Frågan är om Mimmi Kapell borde satsa pengarna på en historielektion i stället för på böcker.

Är Martin Cedergrens uttalande ”Vårt reason to talk i det här avseendet är att Lindex higher purpose är att ’Empower and inspire women everywhere’” det roligaste som någonsin har sagts om marknadsföring?

Borde inte David Sandström byta jobb till Synsam eller Kia så chanserna ökar att han någon gång får bli Sveriges bästa marknadschef i Resumé? Ja, alltså om jobben på Synsam och Kia blir lediga.

Den här texten publicerades först i Resumés magasin

Den finns i nummer 10/2022, tillsammans med bland annat ett reportage om varför man inte ska lita på framtidsprofetior. Resumés magasin ingår i din prenumeration. Resumés magasin ingår i din prenumeration.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev