Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

fredag07.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Framgångsmodellen

Publicerad: 22 februari 2008, 13:12

M-magasins succé fortsätter. Med Amelia Adamo på omslaget – nummer efter nummer. Upplagan för 2007 var 83 200, en ökning med 10 700 exemplar. – Jag trodde aldrig att vi någonsin skulle komma över 75 000, säger hon.


Stämningen är på topp på Bonnier-tidningen M-magasins redaktion i dag efter de nya TS-siffrorna som visar att tidningens upplaga låg på 83 200 i fjol. Ökningen i antalet exemplar är störst av alla tidskrifter – 10 700 exemplar.

Siffrorna gläder även Bonnier Tidskrifters vd Ulrika Saxon:

– M-magasin har förbättrat sitt resultat på ett enastående sätt. Med tretton versioner av framgångsmodellen fru Adamo på omslaget ökade M-magasin successivt sin upplaga under det andra levnadsåret och är redan rejält lönsam, säger Saxon i en kommentar.

M-magasin fyller två år i mars och har lyckats att öka annonsörernas intresse för målgruppen successivt. Och läsarna har strömmat till.

– När vi startade trodde jag aldrig att upplagan någonsin skulle komma över 75 000, säger Amelia Adamo.

Och mer än 83 200 kan det bli, tror hon.

– Sköter vi oss ska det kunna bli lite mer.

Vad vore drömmen?
– Det skulle vara roligt att hamna på 100 000. Men det dröjer i så fall. Kanske skulle det vara möjligt att nå om 4-5 år.

Något annat nytt om tidningen – kommer du att fortsätta synas på omslaget?
– Ja, än så länge är det bara att byta kofta, även om vissa har varit lite sura och tröttnat på mig.

Sedan starten har M-magasin givit 1 krona per såld tidning till Världsnaturfonden, totalt har det blivit 1,3 miljoner kronor. Tidningen ska fortsätta med ett liknande upplägg, från och med i år går välgörenhetspengarna till Unicef.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.