Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Från Lasermannen till Lantmännen

Publicerad: 7 Maj 2010, 07:08

Lantmännen drar igång en ny kampanj på måndag. Filmerna kommer att rulla under hela året och är regisserade av Mikael Marcimain.


Ämnen i artikeln:

Storåkers McCannB-Reel filmLantmännenMikael Marcimain

Mikael Marcimain är regissören bakom hyllade tv-serier som Graven, Lasermannen och Upp till Kamp. Men han gör också reklamfilm för B-Reel Films.

Han fick uppdraget att regissera Lantmännens nya storsatsning som drar igång på måndag. Syftet är att modernisera varumärket.

– Det har varit fantastiskt roligt att få arbeta med Mikael Marcimain. Han är en otroligt spännande regissör som vågar pröva nya vägar och har en unik förmåga att förmedla känslor och uttryck, säger Ulrika Palm, marknadsdirektör på Lantmännen Cerealia i en kommentar.

Reklambyrån bakom kampanjen är Storåkers McCann. I filmerna visas barns förhållande till mat. De väljer inte oväntat att göra på ett lite annat sätt än vad föräldrarna tänkt. Filmerna slutar med ”En klassiker” – som syftar både på barnens beteende och Kungsörnens historia som varumärke.

– Kungsörnen är ett klassiskt varumärke och det har vi tagit fasta på i utvecklingen och dramatiseringen i filmerna, säger Peter Bergendahl, kundansvarig för Kungsörnen på Storåkers McCann.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.