Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag27.02.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Frank Hollingworth

Publicerad: 13 November 2009, 11:10

Frank Hollingworth, cd på King.


Ämnen i artikeln:

KingFrank Hollingworth

Hur länge har er sajt varit grå av byggdamm nu?
– Det är väl ganska länge. Det är för att vi är lite osäkra på vilken funktion den ska ha, vad den ska fylla för syfte. Vi har 12–15 kunder och dem träffar vi ofta.

Över tre år har jag hört …
– Okej. Det har jag faktiskt ingen uppfattning om. Men det är möjligt.

När ska den bli klar?

– Jag vet inte.

Har ni någon plan?

– Nej. Det är inget som vi har prioriterat. Vi prioriterar dem som arbetar här och våra kunders jobb. Det kanske är fel …

Varför prioriterar ni inte detta?

– Jag tror inte vår webbplats marknadsför oss. Det tror jag att vårt jobb för våra kunder gör. För stora företag som Åhléns och ICA kanske det är viktigt att ha en bra sajt men jag tror inte att det är avgörande för vår del.

Men är det inte viktigt att ha bra marknadsföring av sin egen verksamhet om man ska ta ansvar för andras?

– Jo, men den bästa marknadsföringen för oss är att vi gör bra reklam för våra kunder. Och det finns en anledning att ta in en konsult när man gör marknadsföring. Man behöver någon annans åsikt om sin verksamhet, någon som ser saker utifrån och kommer med nya infallsvinklar.

Ska ni anlita en reklambyrå för jobbet menar du?

– Vi har faktiskt varit inne på det och talat med några om det.

För att ni inte har tid själva eller för att få den där utifrånblicken?
– En kombination. Det kunde vara ganska kul att få vara kund och få höra andra konsulters åsikter om hur vi uppfattas.
– Den information man behöver står ju där. Namn, adress och telefonnummer. Det är bara att ringa och komma hit. Vi träffar hellre folk face to face.

F&B fick mycket pisk för sin ”Vi bygger om”-skylt på webben. När blir det här pinsamt för er tycker du?
– Det är väl ganska pinsamt redan. Jag tycker inte att vi har en bra hemsida nu. Men det måste ställas i relation till vad den opinsamma hemsidan hade kunnat uppnå. Det är inte så att färre människor söker jobb här eller färre potentiella kunder hör av sig.
– Vi kanske kunde ta över F&B:s gamla sajt. Den är ju färdig och klar. De kanske vill sälja den …

Ulrika Fjällborg

Ämnen i artikeln:

KingFrank Hollingworth

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.