Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Fredrik Jerlov

Publicerad: 18 augusti 2009, 14:16

Fredrik Jerlov, copywriter och styrelseordförande på före detta reklambyrån Jerlov. Den 3:e september ska du hålla föreläsningen mina bästa misstag på byrån.


Ämnen i artikeln:

Jerlov KommunikationFredrik Jerlov

Fredik Jerlov.

– Ja. Jag har hållit den föreläsningen ett par gånger och det brukar bli väldigt bra. Det är en 10 -15 case jag brukar ta upp på en timme.

Några exempel?
– Det handlar till exempel om hur man tappar kunder. Vi gjorde till exempel en film för Hästens som vi tyckte var ganska bra. Men Hästens tyckte inte alls om filmen och avslutade samarbetet.
– Ett annat exempel är Fishermans Friend, där vi inte riktigt förstod hans incitament för att göra affärer. Vi argumenterade på ett felaktigt sätt. Energin tog slut och samarbetet avslutades.

Inga bra kampanjer?
– Det är klart att vi gjort det också. Men det här lockar mycket mer intresse. Vi har alla gjort saker som inte blivit så bra.
– Men jag ser det inte som misstag utan som erfarenheter. Ibland är det roligt och ibland sorgesamt.
– Det saknas ju inte folk som berättar om hur bra de är.

Hur är läget på byrån inför hösten?
– Vi tog oss igenom ett stålbad i våras, men nu har vi ruskat av oss skiten. Jämfört med då är vi försiktigt optimistiska. I den här delen av Sverige är det fortfarande mycket osäkert eftersom det kommer nya uppgifter om Volvo och Saab varje dag.
– Men idag skiner solen.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.