Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Fredrik Larsson

Publicerad: 4 mars 2010, 08:08

Fredrik Larsson, marknadsdirektör på GB som i dagarna lanserat årets nya glassar.


Ni lanserar er kampanj mitt under rådande vinter, hur tänkte ni nu?
– Tyvärr har ju vi lite svårt att styra över rådande väder, utan det är handeln som styr när glassäsongen ska ta fart. Glassäsongen peakar i stort sett samma tid varje år, och det är därför vi också lanserar nu. Förra året gjorde vi det vecka nio, nu vecka tio. Sedan så får man komma ihåg att detta också bara är början på en lång kampanj som kommer att trappas upp allt eftersom vi går mot varmare tider, säger Fredrik Larsson, marknadsdirektör på GB.

Men rent ekonomiskt, hade ni inte tjänat mer på att vänta tills våren och värmen verkligen är här?
– Jo, det är  klart att försäljningen inte är lika stor nu som om det hade varit vår.

Säljer ni överhuvudtaget någon glass?
– Jo, det gör vi. De så kallade ”early adopters” har tagit till sig kampanjen bra och vi ser att försäljningen rör på sig.
– Sedan så har lanseringen gjort folk intresserade och nyfikna också, just för att vi lanserar glassarna i denna köldperiod.

Hur gärna vill ni ha vår nu?
– Vi är väl minst sagt trötta på snön och vintern, och vi vill ha vår ganska så snart. Att vi lanserar årets glassar brukar också traditionellt vara ett säkert vårtecken, säger Fredrik Larsson.

Tero Marjamäki

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.