Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Fristads följer upp sina guldfilmer

Publicerad: 8 november 2007, 12:22

Förra gången Fristads och ANR BBDO gjorde reklamfilm ihop blev det succé. Då hämtade man hem guld både i Eurobest och Cresta. I dag är det premiär för två helt nya filmer som är en direkt fortsättning på de tidigare.


De tidigare filmerna gick under temat "Det är inte bara proffs som använder våra arbetskläder" och visade att även mindre begåvade hantverkare kan hanytta av Fristads. De nya filmerna visar också upp klantighet men på ett annat sätt.- Nu ska vi visa andra delar av sortimentet, yrken där man behöver visa en identifikation. Skillnaden mot de andra filmerna är att man nu är klantigamot varandra, säger Joakim Brinkenberg, projektledare på ANR BBDO.De två nyinspelade filmerna ska enbart gå i TV4 och kommer att rulla en bra bit in på nästa år. Filmerna visar upp personer som är lite väl nitiska i sin yrkesutövning. Som en p-vakt som lappar kollegans bil och en säkerhetsvakt som inte släpper in sin arbetskamrat när han har glömtpasserkortet.Filmerna har regisserats av Felix Herngren och producerats av Efti. Arbetsgruppen på ANR BBDO består av Joakim Brinkenberg, projektledare, HåkanLarsson, copy, Hans Erik Andreasson, ad och Anneli Kjellander, produktionsledare.

Henrik Axelsson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.